کد خبر 1654168
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
توهم در قلعه امیر!

بازی ایران و قطر دو نیمه متفاوت داشت؛ نیمه نخست تیم آنقدر بد بود که ابتدا از قطر عقب افتاد و در نهایت با نتیجه مساوی راهی رختکن شد.همین اتفاق باعث شد بسیاری از کارشناسان و حتی گزارشگر برنامه به امیر قلعه‌نویی و سبک بازی او حمله کنند و نوک تیز پیکان انتقادها را به سمت او و شاگردانش نشانه بروند.

به گزارش مشرق، از محمد سیانکی گرفته تا جواد خیابانی وحتی هادی طباطبایی که کارشناس حضوری این مسابقه درتلویزیون بود.

با این حال در نیمه دوم اتفاقات دیگری افتاد و درخشش سردار آزمون و محمد محبی باعث شد تا تیم‌ملی با زدن ۳ گل دیگر قطر را ۴ بر یک شکست دهد. همین اتفاق کافی بود تا خیلی از ملی‌پوشان به گزارشگر بازی حمله کنند و خود امیر قلعه‌نویی هم در اظهار نظری تند بگوید:« عده‌ای که باید به ما کمک می‌کردند نه تنها این کار را انجام ندادند که علیه ما تبر برداشتند. البته دیگر کار از تبر گذشته و به اره‌برقی رسیده است. ‌امیر قلعه‌نویی و تیم ملی زیاد ایراد دارد اما کسی که در گذشته از امیرقلعه‌نویی حب و بغض دارد می‌آید زحمات بچه‌های تیم‌ملی را زیر سوال می‌برد. من جواب این افراد را یک روز خواهم داد. الان به دلیل جایگاه حقوقی‌ام نمی‌توانم جواب آنها را بدهم چون آقای تاج از من خواسته سعه‌صدر داشته باشم. اما یک روز به تلویزیون می‌آیم و در مورد این افراد و گذشته آنها صحبت خواهم کرد. می‌گویم مرا بزنید من که عادت دارم. من گل‌گهر را گرفتم و تیم مرا با پاری‌سن‌ژرمن مقایسه کردند.»

صحبت‌های قلعه‌نویی در حالی مطرح شده است که جواد خیابانی مجری و کارشناس فوتبال روی آنتن زنده یک جواب منطقی به سرمربی تیم‌ملی داد. خیابانی گفت:«امیر قلعه‌نویی چرا بعد از برد تیمت به منتقدان حمله کردی؟ قطر را بردید دیگر، جام‌جهانی که فتح نکردید! نسل طلایی، نسل طلایی که می‌گویید یک جام ملت‌ها نبرده است؟ یک المپیک نرفته و یک بازی‌های آسیایی نبرده است، قرار نیست هر چیزی که شما می‌گویید درست باشد. کار فوتبالیست چیست؟ فوتبال بازی کردن یا حواله خودرو گرفتن؟ نگذارید حرف بزنم که اگر حرف بزنم و پرده بیفتد نه تو مانی و نه من!»

اما چند کلام با امیر قلعه‌نویی که مترصد فرصتی بود برای جواب دادن به انتقادها. حتی اگر قطر را هم نبرده بودیم پیروزی در بازی بعدی تیم‌ملی بهانه‌ ای بود تا این ژنرال! فوتبال ایران به منتقدانش حمله کند.

ژنرالی که نه سعه‌صدر دارد و نه تاب انتقاد اما به وقتش هم شاگردانش علیه منتقدان می‌شوند و هم خودش همان اره‌ای که می‌گوید را در دست می‌گیرد و از ریشه می‌زند! نکته جالب‌تر اینجاست که سرمربی تیم‌ملی وعده برای پاسخگویی هم می‌دهد و مدعی می‌شود چون جایگاه حقوقی دارد فعلا نمی‌تواند جوابی بدهد اما به وقتش حتما این کار را خواهد کرد!

مشکلی نیست امیرخان قلعه‌نویی! اول این‌که شما درراس کادرفنی باید جنبه انتقاد راداشته باشید.تیم تحت امر شما در نیمه نخست بازی با قطر اصلا تیم‌ملی ایران نبود و این حق کارشناسان و فوتبالدوستان ملی است تا با انتقادهای سازنده خودشان کمک حال شما باشند.

دوم این‌که اگر خودتان بیرون نشسته بودید آیا به امیر قلعه‌نویی انتقاد نمی‌کردید؟همه‌مان می‌دانیم که فوتبال است و هر نتیجه‌ای ممکن است درآن رقم بخورد اما شما که وعده داده‌اید یک روز در تلویزیون پاسخ منتقدان را خواهید داد از همین حالا تمام ادله خودتان را آماده کنید و از تاکتیک‌هایی که در این چند سال در تیم‌ملی پیاده کرده‌اید بگویید!

راستی در همان برنامه تلویزیونی وعده داده شده در خصوص شایعه درگیری به خاطر بازوبند در تیم‌ملی و عدم دعوت از چند ملی‌پوش به خاطر چند ملی‌پوش دیگر هم حرف بزنید. یا از شایعه دیگری که می‌گویند سرمربی ایران به دلیل بزرگ بودن نام بازیکن‌ها خیلی از آنها را تعویض نمی‌کند یا اگر هم قرار به تعویض باشد با اما و اگر این کار را انجام خواهد داد. امیرخان قلعه‌نویی! حداقل به این باور برسید که هر کسی دشمن شماباشد صدا وسیمای این مملکت دشمن شما نیست و برای خودتان رقیب فرضی و خیالی درست نکنید. بدون تعارف شما مدیون صدا و سیما هستید درطول همه این سال‌ها؛ چه زمانی که بازی می‌کردید و چه زمانی که مربی و سرمربی شدید. آقای قلعه‌نویی همان ژنرال همیشگی باشید نه ژنرال غر و انتقادهایی از سر کینه! دست دوستی قلعه‌نویی پس از حمله آتشین! امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از بازیکنان تیم‌ملی تقدیر کرد.

او در این پیام نوشت:«می‌خواهم ازشما فرزندانم تشکر کنم؛ نه برای پیروزی، که برای متوقف نشدن.» وی به تلاش و تعهد بازیکنان در شرایط دشوار اشاره کرد و گفت که همیشه نتایج نشان‌دهنده شکست‌ناپذیری نیستند وآنچه در دل بازیکنان است، قدرت تیم‌ملی را افزایش می‌دهد. قلعه‌نویی همچنین ازمنتقدان منصف واصحاب رسانه،به‌ویژه گزارشگران و مجریانی که دغدغه پیشرفت فوتبال ایران را دارند، برای کمک به روشن‌تر کردن مسیر تیم‌ملی واصلاح اشتباهات تقدیرکرد. او افزود که تیم‌ملی به همه تعلق دارد و خاطرات از این مسیر مشترک خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
    1 0
    درود بر امیرخان قلعه نوعی. ننگ بر رسانه های سرخکی
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
    1 0
    آهان اونجا که تیم نتیجه نمی گیره مقصر قلعه نوعیهولی اونجا که می بره ایشون کاره ای نیست بازیکنها گل می زنند. مشرق لطفا با باز نشر این تحلیلهای آبدوغ خیاری شان خودت را پایین نیاور
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
    1 0
    تیم صدرنشین ، خط دفاع بهترین ، خط حمله بهترین ، کلین شیت اول ، کارشناسان فیفا هم که امیرخان را جزو بیست سرمربی موفق دنیا معرفی کرده اند. چرا آماری و منطقی نقد نمی کنید ؟دقیقا مردونه بگید از جون امیر فوتبال ایران چی میخاید ؟
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
    1 1
    به جای اینکه بیشتر حواسش به تیم ملی باشه همه جا آدم گذاشته که آمار در بیاورند، با اون امیر خان امیرخان گفتنشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس